ALTERNATİF TIP OLARAK HALK HEKİMLİĞİNDE HACAMAT YÖNTEMİ


Merhaba sevgili arkadaşlar; Bugün sizlerle ilk kez duyduğum bir halk hekimliği tedavi yöntemini  paylaşmak istiyorum. 
Öncelikle size halk hekimliği kavramından bahsetmeliyim. Genellikle "el alma" şeklinde ilerleyen ve günümüzde de çokça başvurulan bu yöntem halk ağzında kocakarı yöntemleri olarak geçsede belli bir kitlenin hastanelerden daha çok çare aradığı ve güvendiği yöntemler arasındadır. Kırıkçı-çıkıkçı, üfürükçü,hacı-hoca... gibi sokak ağzı tabirleri vardır. En önemlisi şudur ki Türkler bu ve benzeri yöntemleri Şamanlar aracılığıyla da uygulamışlardır.
Benim yeni  öğrendiğim ama yine halk arasında fazlaca kullanımı olan hatta sünnet olduğu söylenen bu yöntemin adı Hacamat. Bu yöntemi uygulatan anlatıcımın aktardığına göre;
Bu işlemi yapacak kişinin kalp gözü açık olmalıdır.
İşleme başlamadan önce hastayı kıble tarafına oturtup çeşitli dualar okutulur.
İkinci işlem olarak aç karnına gelmiş olan hastaya bir yemek kaşığı sirke sonrasında bir yemek kaşığı pekmez içirilir.
Ağrısını hissettiği bölgeye jilet ile çizik atıldıktan sonra çakmak ile ısıtılan bardak o bölgeye yapıştırılır ve pis kan bardağa boşalmaya başalar. 
Anlatıcım ve bu işlemi uygulatan bir çok kişiyle görüştüm  hepsi memnuniyetini belli etti.
Ben de bu olayı araştırdım ve aslında yaygın bir kullanımının olduğunu hatta bununla alakalı tıp merkezlerinin olduğunu öğrendim. 
Asıl akıllarda beliren soru şu can acıtan bir yöntem mi? Sorduğum kişiler hiç canlarının acımadığını hatta hissetmediklerini belirttiler.
Youtubeden bu işlemle alakalı videoları izleyebilirsiniz.

 







Yorumlar

E çok okunan yayın

Ruhu Musikiyle Nefes Alan Kaknus Kuşu

Türk Mitolojisinde Denizkızı

Azerbaycan Türkçesi ve Türkiye Türkçesinde Bulunan Atasözleri